אם חשבתם על המצאה כלשהי שמהווה חידוש לעולם, הרי שראשית כל עליכם לקבל עליה פטנט על מנת שאף אחד לא יוכל לגנוב את הרעיון המבריק. כיצד רושמים המצאה כפטנט? מתקשרים עם משרד פטנטים מקצועי ויוצאים לדרך. להלן השלבים השונים שמשרד הפטנטים יטפל בהם עבורכם.

חיפוש פטנטים מקדים

על מנת להוציא פטנט יש להוכיח כי מדובר במשהו חדשני שלא היה קיים קודם לכן בפטנטים אחרים. ייתכן בהחלט שהפכתם את כל האינטרנט בחיפוש אחר המצאה דומה אך גוגל הוא לא הכלי העיקרי שמתאים לכך.

כאן בדיוק נכנסים לתמונה משרדי הפטנטים שיציעו לכם שירותי חיפוש חכמים בהרבה במאגרים ייחודיים שרק להם יש גישה אליהם. רצוי לבצע את החיפוש בצורה יסודית דרך משרד שכזה מאשר לחכות חודשים ולבזבז כספים רק כדי לגלות כי כבר קיימת המצאה דומה לשלכם.

עריכת מסמך הפטנט

עברתם את שלבי החיפוש בהצלחה? כעת עליכם להעלות את ההמצאה שלכם על הכתב בניסוח משפטי ברור. עליכם להציג את ההמצאה ולנסח את כל הסעיפים שבגינם אתם דורשים הגנה (claims).

שלב זה הינו קריטי כי ישנם רבים שרק מחכים לנקודת תורפה בהמצאותיהם של אחרים על מנת לבצע "העתקה" חוקית ושימוש שלא מפר את הפטנט וזאת על חשבונכם.

בקישור הבא תוכלו לראות רשימת שאלות ותשובות בתחום הפטנטים שבהחלט יעזרו לכם להבין את עולם הפטנטים:

http://benami.com/he/%d7%a9%d7%90%d7%9c%d7%95%d7%aa-%d7%a0%d7%a4%d7%95%d7%a6%d7%95%d7%aa/

 

משרד פטנטים מקצועי יעניק לכם שירותי עריכה יסודיים אשר ימנעו את הסכנות האלה.המסמכים עצמם ייכתבו ע"י אנשי מקצוע מתחום המדעים שעברו את הבחינות וההתמחות הנדרשת והם היחידים שמורשים לפעול בתחום בישראל (גם עורכי דין, אך אלו חסרים את ההשכלה המדעית הנדרשת).

ההגשה עצמה

את הבקשה לפטנט ניתן להגיש בכל מדינה שרק תרצו וחשוב לקבל החלטה מושכלת בעניין. גם במישור הזה משרד הפטנטים הוא המקום לפנות אליו לשם קבלת ייעוץ מתאים תוך התחשבות בשיקולים רבים.

כך למשל ניתן לפעול לשם הוצאת פטנט מקומי רק כאן בישראל ומאידך, ניתן להגיש בקשה פרוביזורית בארה"ב למשך שנה עד שיימצא המימון המתאים. כל החלטה שכזו היא הרת גורל ולכן יש להסתייע בדמות מקצועית ככל שניתן.